luni, 28 iunie 2010

Provocare: Doneaza sange!

Mama spunea: "Voi merge sa donez sange pentru ca de multe ori sangele altora m-a salvat"!

Haideti sa lasam impreuna indiferenta, frica si comoditatea...

Au trecut mai bine de 6 luni de cand am donat sange ultima data si m-am gandit sa reiau acest proces. De data asta... nu singur!

Am citit ca din cantitatea de sange donata o data poti salva pana la 3 vieti; mai mult...nu trebuie sa asteptam sa ne solicite cineva asta, pentru ca nevoie de sange este constant; nu trebuie sa asteptam sa avem noi nevoie (pentru noi, familie sau prieteni...) pentru a ne da seama ca putem face asta mai demult...

Haideti sa lasam impreuna indiferenta, frica si comoditatea si sa salvam niste vieti donind sange!

Eu mi-am stabilit ca obiectiv sa ne strangem 10: cele 9 inimi de alaturi si cu mine! Lasa un mesaj daca esti alaturi in aceasta campanie! Nu poti? Convinge pe altcineva!
In momentul in care ne strangem, stabilim si cum vom proceda, putand merge impreuna sau separat... Nu este nimic complicat, trebuie doar sa va rezervati 2-3 ore pentru asta...

Centre de transfuzie

Conditii:
Ai varsta cuprinsa intre 18 si 62 ani;
Ai o greutate corporala minima de 50 kg;
Ai tensiunea arteriala maxima de 20 mmHg, iar minima 10 mmHg;
Nu ai afectiuni de genul: boli de piele, sechele pulmonare, operatie de ulcer;
Au trecut 60-70 zile de la ultima donare.
Daca esti hipertensiv (pana la 20 mmHg) trebuie sa stii ca este chiar recomandat sa donezi.

Inainte de donare:

Odihniti-va bine in noaptea de dinaintea donarii.
Mancati ceva usor inainte de donare.
Consumati mai multe lichide pentru a inlocui volumul pe care il veti dona (nu alcool).
Evitati insa ceaiul, cafeaua sau alte bauturi ce contin cofeina.
Consumati alimente bogate in fier - carne rosie, peste, ficat, fasole, cereale imbogatite cu fier, stafide sau prune.
Evitati mancarurile grase ca hamburgerii, cartofii prajiti ori inghetata inainte de donare.
Testele pentru infectii facute asupra sangelui donat, pot fi afectate de grasimi - lipide - ce apar in sange la cateva ore dupa ce au fost consumate mancarurile grase.

In timpul donarii:

Purtati haine cu maneci care se pot ridica usor mai sus de cot.
Relaxati-va!

Dupa donare:
Imediat dupa donare puteti servi un sandwich si un suc daca simtiti nevoia.
Rehidratati-va consumand lichide.
Daca va simtiti ametiti, intindeti-va, preferabil cu picioarele mai sus, pana cand senzatia trece. In cazurile rare cand mai au loc usoare sangerari dupa indepartarea bandajului, apasati locul respectiv si tineti bratul ridicat timp de 3-5 minute.

8 comentarii:

  1. ma bag. let me know the date and adress
    Mihnea

    RăspundețiȘtergere
  2. Fratele meu chelios, sunt alaturi de tine... din pacate, numai suflet, ca trup nu pot, de data asta, pentru ca am avut hepatita si nu mai pot dona sange (am aflat asta demult, tot intr-un avant ca al tau, cand ne-am strans mai multi in Craiova sa donam si m-am trezit, dupa ce am asteptat de la 07.00 pana pe la 08.30, ca am venit degeaba :).
    Asa ca se mai adaugi acolo la lista sa nu fi avut hepatita.

    Altfel, respect si succes!

    G.

    RăspundețiȘtergere
  3. Multam, fratele meu bosorog! Conteaza si-un suflet aproape! ;))

    RăspundețiȘtergere
  4. Inca o confirmare: Marius P. TKS!

    RăspundețiȘtergere
  5. ma bag si eu...nu pot merge impreuna cu toti participantii, insa merg singura in Brasov...Ioana

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc, Ioana! Mai raman 4...

    RăspundețiȘtergere