miercuri, 7 octombrie 2009

Buena Vista Social Club - Eliades Ochoa...Tudor Gheorghe...

"Toamna a cazut/Peste parcul mut/Tainicule dor/In zadar te alint/Trandafiri mor/Visurile mint..."
***
Buena Vista Social Club... Eliades Ochoa... In deschidere Analia Selis care pana acum nu-mi lasase nici o impresie... dar m-a surprins placut cu vocea si cateva cantece sud-americane.
Insa totul s-a schimbat cand au aparut Buena Vista Social Club, muzica cubaneza... daca mai fumam si un trabuc in sala chiar ma simteam in Cuba... Am tresarit imediat la "El Cuarto de Tula"... deja eram multumit cand am ascultat "Chan, Chan..." si pe deplin extaziat dupa "Candela" si "El Careterro"... Mai trebuie precizat ca la ultimele 4-5 melodii toata sala era in picioare si dansa...
***
Seara urmatoare a urmat Tudor Gheorghe, unul dintre favoritii mei... Exact cum ma asteptam a fost: excelent! Cu siguranta ca i-ar fi trebuit o sala mai mare. Si o mai buna sonorizare. Dar a compensat orchestra si corul Teatrului liric "Elena Teodorini" din Craiova, sub bagheta
(la figurat doar) dirijorului Marius Hristescu, cantecele si sufletul pe care-l pune in fiecare melodie. A fost o culturalizare prin poezie romaneasca pusa pe muzica. Cu siguranta ca pentru o persoana care vine prima data (:P) la un concert Tudor Gheorghe este un pic mai ciudat, dar el valorifica foarte bine aceasta nisa din piata muzicala. Si are "target"...
"M-a intrebat unu' de la mine de pe strada, Tanase a lu Gascanu', ceva de groaza, un tip fabulos: "Ba neica, dar de ce nu te aud, ma, si pe tine pe la radio? Imi da toti dracii pe acolo, de nu inteleg nimic." Si eu, nebun, i-am spus: "Ba, nea Tanase, n-am target!" Ei au un fel de a reactiona asa, ca sa para ca nu... stiu ei despre ce e vorba, da' nu... "Ce n-ai?" "N-am target!" "Ba, fir-ar al dracu'! Pai ce, ba, nu punem mana de la mana, noi, toti, de pe aci, de prin sat. Si iti dam target de asta, cat ai nevoie!" El, saracu', a zis ca sunt un amarat, sarac, care n-am target, nici un target. Si a zis ca nu-i nimic, "facem noi rost. Daca nu dai ceva in tara asta, nu o sa castigi nimic. Si atunci punem mana de la mana si te ajutam noi" (T.G.)...
Daca doriti sa cititi cronica acestui concert Tudor Gheorghe... o gasiti aici.
***
"Iti scriu domnita printr-un flutur/ De la castelul zanelor/ In murmurul fantanelor/ Sub frunze ce se scutur"...

Un comentariu: